Magazinul Selgros de lângă tine
Aboneaza-te la newsletter
Aboneaza-te la newsletter

Ne implicăm - Responsabilitate socială, Parteneriat

Succesul afacerii noastre se datorează într-o mare măsură comunității în care ne desfășurăm activitatea. Este datoria și responsabilitatea noastră să ne implicăm în viața comunităților în care activăm, să contribuim la dezvoltarea și evoluția acestora, să susținem performanțele individuale sau de grup și să sprijinim proiectele de dezvoltare durabilă, precum și persoanele și grupurile defavorizate.

De-a lungul anilor, Selgros a participat activ, ca inițiator, partener sau sponsor la derularea mai multor proiecte de interes comunitar. Unele dintre acestea au căpătat amploare și au devenit programe tradiționale ale companiei.

 
Sănătatea începe din farfurie
  

 Din 15 septembrie 2012, Asociaţia Chef Cezar împreună cu Selgros Cash & Carry derulează proiectul Sănătatea începe din farfurie.

Proiectul este compus dintr-o serie de activităţi dedicate copiilor prin care aceştia vor beneficia de un cadru organizat şi sigur, de învăţare non formală. Vor învăţa cum să evalueze alimentele, alegându-le pentru consum pe cele naturale şi sănătoase, fiind conştienţi de avantajul lor. Metoda folosită este a unui program de educaţie gastronomică , având la bază munca de cercetare a unei echipe de profesionişti. Participanţilor li se oferă oportunitatea de a învăţa metode mai critice, de a aborda şi analiza mâncarea, făcându-i mai conştienţi cu privire la alegerile alimentare făcute în viaţa de zi cu zi.

Proiectul Sănătatea începe din farfurie îşi propune educarea tinerei generaţii în adoptarea unei alimentaţii sănătoase bazate pe alegerile făcute de zi cu zi în ceea ce priveşte hrana, produsele naturale, sănătoase şi locale.
Beneficiarii sunt elevi din şcoli bucureştene şi din alte oraşe ale ţării. Copii cu vârsta cuprinsă între 7 - 14 ani vor fi beneficiarii direcţi ai proiectului, Însă se şi doreşte implicarea părinţilor şi a educatorilor care sunt prezenţi în viaţa de zi cu zi a copiilor. Arătându-le dezavantajele unei alimentaţii nesănătoase si avantajele celei sănătoase, aceşti copii vor fi îndrumaţi pe mai departe de către părinţi să facă alegerile bune pentru sănătatea lor şi pentru creearea unei comunităţi sănătoase pe viitor.

Procentul copiilor cu boli apărute din motive de alimentaţie precară este tot mai mare. Boli cum ar fi: diabetul, obezitatea sau problemele cardiace sunt tot mai regăsite în rândul tinerei generaţii. Ştim că, copiii cu vârste mici sunt uşor de influenţat de familie sau de grupul din care fac parte. Acest lucru este aplicabil şi în cazul alimentaţiei care în zilele noastre este din ce în ce mai deficitară, cu numeroase carenţe. Aceste alegeri greşite se datorează şi lipsei unei educaţii alimentare. Prin proiectul Sănătatea începe din farfurie Asociaţia Chef Cezar şi Selgros vin în ajutorul copiilor, învăţându-i să facă alegerile corecte din punct de vedere alimentar, alegeri bazate pe identificarea alimentelor de calitate, naturale, provenite din surse locale.

Asociaţia Chef Cezar - Stil de viaţă sănătos derulează proiecte de educaţie alimentară de doi ani. Proiectul Vara gastronomică – tabără de gastronomie a fost realizat în anul 2011 în colaborare cu Asociaţia Slow Food Turda.

Proiectul Sănătatea începe din farfurie va fi desfăşurat în Bucureşti şi în alte oraşe ale ţării în parteneriat cu şcoli generale. În aceste unităţi de învăţământ ne vor fi puse la dispoziţie sălile de curs.
Obiectivul proiectului este ca aceşti copii să înţeleagă informaţiile prezentate, să poată să le aplice în viaţa de zi cu zi şi în timp să îşi formeze un obicei alimentar sănătos cu ajutorul broşurii distribuită copiilor. Broşura oferă informaţii suplimentare adresate copiilor şi părinţiilor.

 

Citeşte aici regulamentul concursului din 2017.

 
 
Masa Bucuriei

Proiectul de solidaritate socială Masa Bucuriei are ca scop ajutorarea cu produse alimentare și nealimentare a persoanelor defavorizate și a familiilor nevoiașe. Proiectul este derulat în parteneriat cu Patriarhia Română, prin intermediul a 170 de centre de ajutor subordonate Patriarhiei. Donaţiile constau în produse alimentare de bază (ulei, zahăr, făină, orez, paste făinoase), brânzeturi, lactate, băuturi nealcoolice, dulciuri, detergenţi şi articole de igienă personală.

Proiectul a fost inițiat în anul 2009, iar valoarea totală a bunurilor donate de Selgros până în prezent depășește valoarea de 4 milioane de euro. 

 

 

Partener al Academiei de fotbal Gheorghe Hagi

Selgros este partener oficial al Academiei de fotbal Gheorghe Hagi, începând din luna decembrie 2011.

Selgros va susține activitatea Academiei pe termen lung, prin furnizarea produselor alimentare necesare celor 300 de copii între 7 și 18 ani, care constituie viitorul de elită al fotbalului românesc.

Elevii Academiei de fotbal sunt selectați în urma unor turnee desfășurate la nivel național și participă la un program intens de pregătire specializată, fiind cantonați la baza specială construită lângă Constanța. Peste câțiva ani, acești jucători vor forma o echipă națională capabilă să readucă gloria României în cel mai popular sport din lume. Alături de Selgros, în acest proiect sunt implicate și alte branduri puternice, ca Pepsi, BRD, Puma, Konica Minolta, Hotel Iaki și BMW și MAN prin Automobile Bavaria. Detalii asupra acestui proiect puteți găsi pe www.academiahagi.ro

 

“Orice proiect performant şi durabil are nevoie de parteneri puternici şi de nădejde. Vreau să mulţumesc SELGROS pentru susţinere şi sprijinul acordat. Împreună suntem mai puternici!” -
Gheorghe Hagi

 
 
Let’s do it, Romania

Compania Selgros a participat în fiecare an la acţiunea de curăţenie generală "Let's do it, Romania!". În anul 2010, la prima ediție, Selgros s-a implicat ca sponsor, oferind materiale pentru curățenie, iar la ediția din 2011 au acționat ca voluntari 710 angajați Selgros din toate magazinele din România şi s-au strâns un număr de 4611 saci cu gunoaie.

 
 
Împreună pentru un mediu mai curat
 

   

    

Selgros desfăşoară acţiuni de mediu în fiecare an, în fiecare dintre magazine, încă din anul 2004 și susţine acțiunile organizate pentru un mediu mai curat, considerând că puterea exemplului este necesară.

În fiecare primăvară, echipe din magazinele Selgros din întreaga țară, în parteneriat cu instituții de învățământ și autorități locale participă la programe locale de ecologizare sau renovare, în care Selgros asigură materialele consumabile și logistica, iar elevii asimilează elementele fundamentale ale voluntariatului de mediu.