Acasă Auto & DIY
anvelope auto iarna

Anvelope de iarnă

Descoperă oferta
aditivi auto liquimoly

Uleiuri și aditivi auto

Vezi aici produsele
acumulatori auto

Acumulatori auto

Vezi articolele aici
cosmetice auto

Consumabile auto

Descoperă sortimentul aici
stergatoare auto

Ștergătoare auto

Vezi recomandările noastre aici
scule Heinner

Scule electrice

Cu ele ușurăm munca meșterului casei
karcher spalator auto

Scule electrice pentru curățat

Pentru o mașină strălucitoare
prelungitor

Prelungitoare electrice

Vezi aici
Auto & Do It Yourself

Alege produsele potrivite și poți să ai grijă de mașina ta și să faci mai ușor reparațiile de acasă.

Ofertele din această pagină sunt valabile în perioada 4 - 31 octombrie 2024, în toate magazinele Selgros cu excepția celor din Alba Iulia, Baia Mare, Bistrița și Tg. Mureș (str. Gh. Doja nr.62/62A), în limita stocului disponibil. Prețurile sunt exprimate în lei și includ TVA.

720 anvelope
720 anvelope

Anvelopele de iarnă se folosesc atunci când temperaturile sunt constant sub 7°C (la începutul lunii noiembrie). Anvelopele de iarnă sunt fabricate din materiale cu randament corespunzător numai la temperaturi scăzute și în cazul unui carosabil acoperit cu zăpadă și gheață. Anvelopele de vară sunt mai moi și mai maleabile, nu se uzează la temperaturi ridicate ale asfaltului (60°C), dar devin rigide şi îşi pierd din aderenţă în timp ce rulează pe carosabilul îngheţat sau acoperit cu zăpadă.

720 tips auto02
720 tips auto02

Sunt amestecuri de hidrocarburi și alte substanțe chimice adăugate la combustibil sau uleiul de motor pentru a îmbunătăți performanța și durabilitatea vehiculului. Ajută la curățarea injectoarelor, la prevenirea formării de depuneri și la protejarea motorului împotriva uzurii. Exemple: aditivi de combustibil, aditivi de ulei de motor, aditivi pentru diverse sisteme ale  motorului etc. 

720 tips-auto6
720 tips-auto6

Sunt utilizați pentru îmbunătățirea proprietăților de lubrifiere și atanșare ale uleiului de motor. Reduc frecarea și protejează componentele motorului împotriva uzurii și coroziunii. Includ diverși compuși chimici care ajută la evitarea producerii de depuneri în motor și baia de ulei, în urma arderii combustibilului.

720 tips auto 04
720 tips auto 04

Aditivii pentru curățarea sistemului de alimentare sunt concepuți pentru protejarea injectoarelor de depunerile provenite din combustibil, dar și pentru protecția supapelor și camerele de ardere de depunerile ce pot apărea în urma arderii combustibilului. Astfel se menține un flux adecvat de combustibil și o combustie mai eficientă. 

720 tips auto 05
720 tips auto 05

Pe lângă cei deja menționați, se mai utilizează diverși aditivi pentru: evitarea formării depunerilor în radiatoare, pentru curățarea supapelor și pentru protecția filtrelor de particule, pentru creșterea cifrei octanice (la motoarele pe benzină) și a cifrei cetanice (în cazul motoarelor diesel).

720 tips auto 06
720 tips auto 06

Îți amintești sentimentul pe care îl aveai când mașina ta era nouă și aleea ta proaspăt pavată? Când mobilierul tău de grădină strălucea de curățenie și zidurile grădinii nu aveau încă mușchi de pământ? Dar praful și murdăria care scapă de sub control nu te pot copleși când ai alături de tine un aparat de spălat cu presiune Kärcher. Împreună cu el poți combate ușor murdăria și te poți distra făcând asta!

În fiecare an, la început de noiembrie, toți posesorii români de autoturisme ar trebui să schimbe anvelopele de vară cu cele de iarnă, mai ales dacă apar condițiile meteorologice nefavorabile: temperaturi sub 7°C, mâzgă, polei, zăpadă, gheață.

Momentul când anvelopele sunt cel mai puțin aderente este atunci când temperatura exterioară este apropiată de ˚0C. Intervalul cuprins între 0˚C și +3˚C este supranumit perioada capcană, deoarece condițiile de drum au o aderență aparent bună, însă, în realitate, sunt mai alunecoase ca oricând. 

Cum recunoști o anvelopă de iarnă? Ele au imprimate pe flanc o inscripție specifică, sub forma unui fulg de zăpadă, unui munte cu trei vârfuri și un fulg de zăpadă în interior, precum și una dintre inscripțiile: M+S (din engleză: Mud & Snow, unde mud = noroi și snow = zăpadă), MS, M+S, M.S. sau M&S – M. Acestea atestă faptul că anvelopa a fost testată cu succes în condiții de zăpadă sau de drum noroios. De asemenea, anvelopele de iarnă oferă o distanță de frânare mai scurtă pe drumurile acoperite cu gheață.

Când alegi anvelopele - pe lângă criteriile legate de preț și preferințele legate de marca producătorului - trebuie să ții cont de caracteristicile tehnice ale autovehiculului, stilul personal de condus, zonele pe care intenționezi să le parcurgi, numărul de kilometri, precum și de frecvența cu care utilizezi mașina pe timpul iernii. Dacă e cazul, odată cu montarea anvelopelor de iarnă, este recomandată și utilizarea jantelor din tablă (pe perioada verii fiind recomandate jantele din aliaj).

Nou versus second-hand? Un cauciuc are o durată de viață de maxim 10 ani, iar majoritatea cauciucurilor second-hand care se comercializează în țara noastră au cel puțin 7-8 ani. Așadar chiar dacă nu sunt uzate (tocite), ele și-au pierdut proprietățile. Deși pare o investiție inițială bună, nu se știe cum au fost întreținute și nu puține sunt cazurile în care după un sezon oamenii sunt nevoiți să cumpere alte cauciucuri, ceea ce duce în 2-3 ani la costuri asemănătoare cu achiziționarea unor cauciucuri noi. Iar, în schimbul economiilor făcute inițial, pur și simplu nu merită să vă puneți viața în pericol.

Prima anvelopă de iarnă din lume a apărut în 1934, În Finlanda, și a fost destinată echipării camioanelor.  Doi ani mai târziu, tot în Finlanda, a fost proiectată prima anvelopă de iarnă destinată automobilelor (denumita Hakkapeliita). Creată de compania Nokian, prima anvelopă de iarnă a fost denumită Kelirengas („anvelopă pentru intemperii“) și s-a remarcat printr-o tracțiune superioară datorată profilului cu caneluri adânci.

Avantajele cauciucurilor de iarnă:
Echiparea mașinilor cu aceste anvelope îi determină pe șoferi să adopte un stil de conducere prudent și la viteze mici de deplasare, mai ales în condițiile unui drum acoperit cu zăpadă sau cu gheață. 
Cu ajutorul profilelor speciale ce au un sistem de caneluri bine stabilit, oferă performanțe excelente sub +7°C, pe drumurile umede, înghețate, alunecoase sau înzăpezite. 
Cauciucul benzii de rulare este mai moale și mai flexibil la temperaturi scăzute, având astfel o aderență mai bună și o distanță de frânare mai mică pe suprafețe înzăpezite și/sau înghețate. În compoziția chimică a anvelopelor intră într-o proporție mai mare cauciuc natural și dioxid de siliciu, care evită întărirea cauciucului sintetic în condiții de frig (cauciucurile de iarnă își păstrează aderența până la -40˚C înainte să se întărească).

Pentru a scăpa de disconfortul schimbării cauciucurilor între sezoanele vară/iarnă, unii automobiliști optează pentru anvelopele all-season, care sunt o soluție de compromis și par să ofere o experiență de conducere sigură pe tot parcursul anului. Ele combină proprietățile anvelopelor de vară și a celor de iarnă, materialul folosit fiind mai apropiat de cel folosit la pneurile de iarnă. Au fost concepute pentru regiunile din Europa cu climă moderată, caracterizată de ierni umede și ușoare. Oferă performanțe acceptabile în ceea ce privește aderența și manevrabilitatea în ambele sezoane, însă nu excelează în niciunul dintre ele comparativ cu o anvelopă de iarnă, în special în condițiile meteo specifice țării noastre.
Cauciucurile all-season sunt recomandate pentru vehiculele cu putere redusă, pentru zone cu o climă mai blândă, pentru persoanele care nu conduc mult pe timp de iarnă și au un stil de condus mai cuminte. Prețul lor este mai mic decât cel al anvelopelor de iarnă și nu mai ai nevoie de un spațiu de depozitare pentru setul de anvelope nefolosit. Ca dezavantaje, anvelopele all-season se uzează mai repede pentru că sunt folosite constant, nu sunt recomandate pentru un stil de condus sportiv și nici pentru condus pe terenuri accidentate. Sunt ineficiente în condiții meteo extreme, precum zăpada abundentă sau gheața.

Pe flancul fiecărei anvelope se regăsesc anumite marcaje specifice, iar unele fac referire la dimensiunile și caracteristicile acesteia. Iată ce găsești pe orice anvelopă:

Producător (marcă comercială sau siglă)

Numele produsului

Dimensiune (de exemplu pentru anvelopa 205/55R16 91T): 
205 – Lăţimea anvelopei, în milimetri, măsurată de la un flanc la altul; 
55 – înălțimea talonului anvelopei, exprimat în procent din lățimea sa; 
R – tipul construcţiei carcasei anvelopei (în cazul de față Radial); 
16 – diametrul anvelopei exprimată în inch; 

91 – indicele de sarcină al anvelopei. Este un indicator important, pentru că, înmulțit cu 4, el îți dă rezultatul greutății (masei) totale pe care o suportă un set de roți. 
– indicele de viteză (în acest caz, anvelopa rezistă la o viteză de maximă de 190 km/h). Este important să alegi anvelope cu indice de viteză superior vitezei maxime pe care o poate atinge mașina ta. Indicele e reprezentat de litere (A1, A2... ZR, W, Y). Poți vedea aici ce viteză reprezintă fiecare literă.

Anvelopă tubeless (anvelopă fără cameră de aer)

Cod producător: fabrica de anvelope, dimensiunea și tipul anvelopei; 
Data fabricației (săptămână/an); de ex. 2014 înseamnă a 20-a săptămână din 2014

TWI – Indicator de uzură a benzii de rulare. Acesta poate fi un număr de bare mici ridicate, ce traversează canelurile principale sau un simbol; acestea devin treptat la nivel cu restul benzii de rulare pe măsură ce anvelopa se uzează. 

Țara de fabricație  etc.

Îți oferă informații importante despre un pneu: 

Aderența pe carosabil umed – este marcată cu litere de la „A” (pentru cele mai bune performanțe) la „G”. În condiții de ploaie, distanța de frânare de la 80 km/h la 0 km/h poate fi cu 30% mai scurtă pentru anvelopele din clasa „A” decât cele din clasa „G”. 

Consumul de carburant – este marcată cu aceleași litere. Trebuie să știi că diferența de consum între o anvelopă de clasă „A” și una de clasă „G” este de 7,5%. 

Nivelul de zgomot la rulare – zgomotul este marcat în dB și reprezintă nivelul de zgomot generat în exterior de anvelope atunci când rulează la o viteză de 80 km/h.