Strategia de sustenabilitate Selgros România
Pentru Selgros România sustenabilitatea este o parte esențială a identității, dar și o componentă strategică. Prin măsurile noastre investim într-un viitor sustenabil și ne dorim ca după fiecare zi să fim mai aproape de acest obiectiv. Pentru că deciziile noastre au efecte ecologice și sociale majore - nu numai în România, dar și la nivel global, noi purtăm o mare responsabilitate pentru a avea o lume și un mediu înconjurător in care ne bucurăm că trăim.
În acord cu deviza noastră ’’FAPTE, în loc de VORBE’’ Selgros România conștientizează obligația de a crea un cadru strategic de acțiune pentru a aduce o contribuție importantă și măsurabilă la dezvoltarea sustenabilă. Fără a reduce importanța măsurilor sustenabile luate până în prezent, suntem conștienți că suntem abia la început. Pentru a iniția un proces de schimbare și mai eficient, măsurabil și bazat pe știință, am decis să stabilim obiective și mai ambițioase care să țină cont cu adevărat de întreaga dimensiune a sustenabilității – nu doar ne măsurăm constant progresul, ci suntem corecți și transparenți față de acesta. Pentru că doar transparența totală creează cu adevărat încredere și oferă partenerilor și angajaților noștri un cadru sigur pentru colaborare.
Strategia noastră de sustenabilitate pentru perioada 2022 – 2026 se bazează pe trei piloni care asigură că tema strategică – sustenabilitatea - acoperă părțile relevante ale companiei. Mai jos găsiți mai multe informații detaliate despre planurile noastre de acțiune (cei trei piloni ai sustenabilității).
Pilonul 1: Sortimente sustenabile
Comportamentul nostru de consumator are un impact semnificativ asupra societății și asupra mediului înconjurător. Selgros România poate obține un mare avantaj în piață prin oferirea de produse sustenabile și promovarea consumului sustenabil.
Selgros România se angajează să respecte cerințele minime de sustenabilitate de-a lungul întregului lanț valoric al produselor. Mai mult, ne angajăm în parteneriate pe termen lung pentru agricultură ecologică, comerț echitabil, promovarea bunăstării animalelor și conservarea biodiversității.
Prin oferta noastră de produse și produse marcă proprie alese cu responsabilitate, sortimentul atent structurat, informații specifice pentru clienți și măsuri publicitare utile și versatile, promovăm un consum sustenabil.
Pilonul 2: Protecția mediului și a climei
Pe lângă beneficiul asupra mediului înconjurător, utilizarea eficientă a resurselor și energiei electrice ajută, de asemenea, la reducerea costurilor pentru orice organizație. Eforturile noastre sunt concentrate, prin urmare, pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, pentru a reduce consumul de energie /m2, pentru a crește utilizarea energiei regenerabile, pentru optimizarea ambalajelor, pentru reducerea plasticului din ambalaje, pentru reducerea deșeurilor, pentru creșterea ratei de reciclare și pentru reducerea risipei alimentare.
De asemenea, depunem eforturi în domeniu logisticii și al transportului de marfă pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Suntem convinși că o gândire sustenabilă este o necesitate pentru succesul pe termen lung!
Pilonul 3: Angajații și societatea
Pilonul 3 reprezintă angajamentul Selgros față de angajați și proiectele sociale care sunt importante pentru societate.
Formarea si educarea continuă pentru angajații Selgros, promovarea sănătății și a unui mod de viață sănătos, promovarea stagiilor de practică pentru tineri și promovarea colegilor care își doresc să obțină funcții superioare în companie sunt câteva dintre pietrele de temelie ale acestui pilon.
Tratarea reciprocă cu respect și corectitudine creează parteneriate pe termen lung și o comunitate puternică.
Faptele și obiectivele noastre
Faptele noastre
Programe de învățământ dual, plantarea a peste 4.300 de puieți, emisii nete zero de gaze cu efect de seră până cel târziu în 2050, milioane de ambalaje, panouri solare și instalații frigorifice care folosesc CO₂, „Nu risipei alimentare!“
Obiectivele noastre
Creșterea importanței produselor sustenabile, reducerea risipei alimentare, transparență totală pentru articolele marcă proprie, implementarea de standarde de sustenabilitate pentru materiile prime critice, reducerea consumului specific de energie electrică și a emisiilor specifice de CO₂...